torsdag 2 januari 2014

Spindelmannen tårta / Spiderman cake


Denna tårta har en story för sig kan man säga, Adrian önskade sig en tårta med den svarta Spiderman på och jag hade mycket tid på mig innan det var dags för kalas. Började som vanligt i tid och var inte alls nervös tills det är sent på kvällen och jag står med tårta och dekorationer upp över öronen och utan förvarning så går strömmen = kolsvart inom- och utomhus och paniken börjar sakta krypa fram. Jag är nu i efterhand väldigt lycklig att jag hade blivit färdig med allt som krävde el så det var bara att tända stearinljus, på med pannlampan och försöka göra det bästa av situationen! På grund av omständigheterna så blev det tyvärr ingen Spiderman i 3D och sakta men säkert började glasyren under marsipanen ge sig så det blev ett bubbligt och lite sprucket resultat. Runt om dekorerades med skyskrapor och spindelnätet + spindeln fick bli lösningen ovanpå utöver namn och ålder.

Tårtan i sig består av vaniljbottnar, hallonmousse + färska hallon, jordgubbsmousse, vaniljglasyr, täckt och dekorerad med marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar