tisdag 3 juni 2014

Dantes grävmaskinstårta


Förra året var det bestämt sedan lång tid tillbaka att Dante ville ha dinosaurier på sin tårta och detta året var det en grävmaskin + kompis (tolkningsfråga, gissade på jordhögen) som gällde! Då jag tidigare gjort en enklare version av en grävmaskin ville jag avancera och tillslut så hade vi denna färdig framför mig, grymt nöjd! Men man kan ju inte bara få till en snygg figur, helheten måste ju så klart hänga ihop så det blev lite vägarbetsdekorationer, gräs och blommor. I sista sekund kändes det fortfarande att det fattades något, jo kompisen (jordhögen)! Så jag slängde ihop en plåt chokladmuffins för att sedan smula sönder för att få en riktigt fin och ätbar jord.


Här kommer två andra vinklar på tårtan för att få med lite av grävmaskinen och helheten.


Bild tagen under produktion därav lite kladdigt men så här kan en av mina tårtor se ut invändigt. Här hittar vi hallonmousse, färska hallon, vaniljkräm, färska jordgubbar och banankräm. Sedan spacklades den med vaniljglasyr innan marsipanen och dekorationerna hamnade på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar