lördag 10 maj 2014

Doptårta Lucas


Då var det dags för min söta kusin/gudson Lucas att döpas och självklart så skulle det ju bli tårta i mängder (och det blev det verkligen!). Det blev en ganska vanlig men riktigt god kombination av vaniljbottnar, hallonmousse + färska hallon, chokladmousse, spacklad med riktigt krämig chokladglasyr samt täckt och dekorerad med marsipan. Denna tårta är både gluten- och laktosfri, vilket förhoppningsvis uppskattades. Tårtan i sig blev gigantisk, minst 30 cm hög och en vikt på säkert närmare 8 kg, ja vad ska man säga? Det är nog ett nytt rekord!


Stilen på tårtan blev väldigt enkel, hoppades på att min nyinköpta silikonform föreställande kupade änglavingar samt denna bebis skulle göra tricket så att säga. Det blev även några vita blommor målade med ljusblå pulverfärg runt om tårtan utöver namn och dopdatum ( då jag saknar utstickare i siffror är dessa gjorda utav bokstäver som jag gjort om en aning men det är egentligen en hemlis!)


Till sist så får det även bli några stela bilder på mig, Lucas och tårtan (som inte alls var spännande att bära runt på i 10 cm klackar, att jag inte tappade den! Det hade väl inlett mitt fadderskap minst sagt osmidigt? ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar