tisdag 17 april 2012

Choklad- och hallontårta


Då det fanns två tårtbottnar och lite hallonmousse kvar från när jag gjorde "golftårtan" från det tidigare inlägget bestämde jag mig för att slänga ihop en liten tårta. Det blev alltså en halv fyra lagerstårta med smak av choklad, hallonmousse och vaniljglasyr samt toppad med färska hallon. Det blev en så kallad "leftover tårta" om ni frågar min mamma. En tårta som passar utmärkt både i smak och utseende nu på vårkanten och sommaren. Innehållet på tårtan går kanon bra att ändra på precis efter egen smak eller säsongens frukter, en tårta med färsk frukt är något av det godaste enligt mig själv!

Denna tårta fick följa med mamma till jobbet där jag har min kära "testpanel" på mina bakverk, vad skulle jag göra utan er! Jag kan bara tänka mig/hoppas på att tårtan var god då den tog slut under natten.

Ha det så bra!
// Caroline 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar