måndag 7 maj 2012

Möjligen min stora last?


Det sägs ju att alla har sin stora last, t.ex godis eller liknande men när det kommer till bakning så måste jag erkänna att muffinsformar är nog den stora lasten för mig. Det låter antagligen hur löjligt som helst och ja, det är nog det också men jag kunde helt enkelt inte låta bli att köpa dem. Jag skulle egentligen leta efter mandelmassa och/eller marsipan men efter att ha frågat någon inne i butiken som faktiskt inte ens jobbade där (lite pinsamt, jag antar att han endast levererade varor) så gav jag upp och gjorde som jag alltid brukar göra när jag är i mataffärer och liknande, jag spanade efter nya muffinsformar.

Jag tycker att dessa muffinsformar är väldigt somriga så dem skall jag se till att använda med en gång, det senaste paketet med formar jag öppnade är nämligen med julmotiv men det är väl tur att det endast står "god jul" i botten och där är det väl ändå aldrig någon som tittar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar