söndag 27 maj 2012

Morsdagstårta med kallor


Jag passade på att göra en tårta till mors dag nu när vi skulle iväg på middag. Jag hade en tanke på hur tårtan skulle bli från början men på grund av lite tidsbrist så blev resultatet tillslut såhär. En chokladtårta med hallonmousse och chokladglasyr är vad som gömmer sig under ett vinrött lock av marsipan. Jag passade på att köpa ett paket färgad marsipan sist jag var på tårtdecor och jag tyckte att den var väldigt enkelt att arbeta med. Jag tyckte även att hjärtformen på tårtan passade tillfället väldigt bra!

Här kommer en lite närmare bild på dekorationerna. Både blommorna och bladen är gjorda utav sockerpasta. Detta var första gången som jag testade att göra kallor och jag tyckte väl att resultatet blev helt ok men då blommorna inte riktigt han stelna så tappade de formen en aning. Jag köpte själv en fin orkideé till min mamma men då den blomman är lite mer avancerad än dessa så får jag ta det vid något annat tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar