söndag 1 juli 2012

Pubtårta


Rickhard fyllde år i veckan och till kalaset som vi hade här hemma så önskade han sig ett barskåp med alkohol, cigarrer osv utöver det så fick jag göra vad som helst. Jag valde dock att göra om hans tårta en aning, då jag inte riktigt fick ihop barskåpet idéerna angående alkoholen tog slut så blev resultatet som på bilderna. Det fick bli två sidor utav samma tårta, ovanifrån så ser den väldigt "old school" ut både när det kommer till färgerna och detaljerna. Det blev två ölsejdlar, jordnötter, cigarrer, barstolar samt ett förkläde och så döpte jag först tårtan till "Rickhard´s" men tillslut så blev det "Rickhard´s Pub". Sedan så var det ju det där med alkoholen också, hur skulle jag få till den på ett bra sätt? Jag valde helt enkelt att skriva alla möjliga sorter runt om tårtan, allt från öl, vin, cider, vodka, drinkar etc. Ni kanske själva hittar någonting som ni gillar?


Tårtan i sig innehåller vaniljbottnar, ananasmousse, krossad ananas och vaniljglasyr, Dekorationerna är gjorda med sockerpasta och texten runt om tårtan är skriven med en ätbar livsmedelspenna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar