fredag 21 september 2012

Korsett-tårta / Tutt-tårta


Jag brukar alltid säga att jag gör mina tårtor efter personlighet/hobby/intressen och ja, ni ser ju vad denna tårta föreställer och undrar säkert vilken av anledningarna som denna tårtan är gjord efter? Skämt åsido, haha.. Motorcyklar, pinuppor och tatueringar hade jag att välja mellan och så fick jag en bild på en pinuppa på en motorcykel men då mina skills på att göra komplicerade figurer är sådär så fick det bli en tårta som denna. Det tårtan i sig var simpel att göra men att få till rätt propotioner var värre, vad tycks?


Denna tårta var något utöver det vanliga men det är inte heller varje dag man fyller 25 år!
Tårtan består utav vaniljbottnar, hallonmousse och spacklad med lakritsglasyr samt täckt och dekorerad med marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar