fredag 5 juli 2013

Finn McMissile


Sedan var det dags för Nils att fylla år och hans favorit var självklart Finn McMissile från Bilar 2 och då man jobbat på förskola ett bra tag så var jag väl införstådd med vilken bil som skulle göras. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra för tema på tårtan och det var först samma morgon som tårtan skulle hämtas som jag bestämde mig för att Finn McMissile helt enkelt fick hälsa på de andra bilarna i Kylarköping. Det fick bli en väg i öknen, kaktusar, stenar, sand, buskar och vägkoner utöver bilen. Mamma hängde inte alls med när jag försökte förklara att det skulle vara en spion och inte en skrothög till bil som hon hellre ville göra, tillslut blev resultatet såhär! Tårtan i sig består av glutenfria vaniljbottnar, jordgubbsmousse + färska jordgubbar, hallonmousse + färska hallon, vaniljglasyr samt täckt och dekorerad med marsipan. Har knappt bakat glutenfritt så var lite nervös att tårtan inte skulle hålla formen men den blev kanon!


Här kommer en närbild på bilen Finn McMissile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar