fredag 5 juli 2013

Studenttårta med Kina-tema


Återigen var det en studenttårta som stod på schemat men inte till vilken tjej som helst utan till fina Ellinor som gått en utbildning med Kinainriktning så ett tema i Kina stil skulle det allt få bli. Jag hade fått några bilder på vad hon kunde tänka sig och det var ju inte direkt några enkla motiv hon ville ha, haha! Tillslut så bestämde jag mig för att göra en kinesisk lyckodrake (fick lite hjälp av Fritiof med den) som jag sedan efter mycket om och men döpte till Hugo. Jag gjorde även en pappersrulle samt en bit av kinesiska muren runt om tårtan får att få lite mer känsla, hoppas ni känner den? Tårtan i sig består av en ny kombination som blev riktigt god nämligen vaniljbottnar, hallonmousse + färska hallon, passionsfruktsmousse, vaniljglasyr samt täckt och dekorerad med marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar