torsdag 2 januari 2014

Pepparkakshus


För omväxlingsskull så har jag gett mig på att göra ett pepparkakshus men det var inte helt självmant som jag gav min in på detta projekt! Efter lite julmys på jobbet så gick vi en poängpromenad och vad jag och två av mina kollegor inte förstod var att man skulle lämna in en lapp per lag så vi som inte riktigt var överens svarade olika, detta resulterade i att jag var ensam kvar med 7 av 8 rätt! När jag skulle få mitt pris så tycktes jag vara överkvalificerad då jag är en sådan höjdare på tårtor men vad de inte visste var att jag aldrig satt ihop ett pepparkakshus i hela mitt liv så detta blev ju spännande! Lagmedlemmarna (Alexander, Emeli och Caroline) fick varsin sida av huset med namn spritsade på, hade det inte varit för de andra två så hade jag ju aldrig behövt göra huset i första början ;) tog sedan med det till jobbet så att Josefine sedan kunde få äran att slå sönder det, haha!

Jag gjorde en marsipanbotten samt lite figurer runt om huset för att förhöja julkänslan lite grann, jag var dock inte ensam utan hade min moster som praktikant hon passade på att göra snögubben och ljuslyktan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar