torsdag 30 augusti 2012

Katt tårta / Cat cake


Jag gjorde denna tårta till Anne-Charlottes födelsedag och önskemålet var någon form av katt. Jag fick fria händer på innehåll och utseende och tillslut så blev resultatet såhär. Tårtan i sig består utav vaniljbottnar, vaniljkräm och svartvinbärsmousse samt spacklad med vaniljglasyr och täckt med marsipan. Katten och resterande detaljer är också gjorda i marsipan. Jag testade även att använda det nya alfabetet som jag köpte, tyckte dock inte att det var så bra så om ni har tips, dela gärna med er isåfall! Kantdekorationen har jag inte använt innan så jag passade på att testa den också, helt ok blev resultatet. Runt om tårtan gjorde jag även tassavtryck för att fylla ut lite.

                                                                                                                                   
Här kommer en närbild på katten och garnnystanet samt några utav tassavtrycken som går runt om tårtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar