söndag 5 augusti 2012

Piratskeppstårta / Pirate ship cake


 Här kommer piratskeppet som jag gjorde till Viktors födelsedag, det var meningen att det skulle bli en tårta med "Pirates of the caribbean" tema men då jag inte hann med att göra en Jack Sparrow figur. Jag fick lite olika förslag på vad han kunde tänka sig när det kom till en födelsedagstårta men jag tyckte att detta tema var mest spännande att göra. Det blev tyvärr inga bra bilder på tårtan men jag hoppas att dessa duger. Tårtan (skeppet) består utav vaniljbottnar, chokladsmörkräm, hackad banan, täckt med vaniljglasyr och sockerpasta. Havet består utav en vaniljbotten och vaniljglasyr som färgades blå och jag måste säga att resultatet blev väldigt trovärdigt. Dekorationerna är gjorda i sockerpasta och marsipan.


På Skeppet valde jag att göra kanoner på sidan, kanonkulor, roder, mast med segel, en lucka, en piratflagga samt en skattkarta för att få till så mycket detaljer som möjligt. Utöver skeppet så gjorde jag en liten ö men en skattkista och en palm,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar