tisdag 18 september 2012

Minitårta med solros / Sunflower cake


Jag gjorde denna minitårta till min släkting Melanie som bor i Australien, då vi nyligen träffat henne och hennes familj så tyckte jag att det var en rolig idé att göra en liten tårta eftersom det är hennes födelsedag idag. Mell är alldeles galen i blommor och minst lika vacker som en blomma och då solros var en av hennes favorit blommor så valde jag att göra en solros på tårtan. Tyvärr så skulle ju inte "Australian border security" släppa in själva tårtan i landet så jag får helt enkelt skicka en bild till henne istället, men det är väl som sagt tanken som räknas?

I made this little cake to one of my relatives, Melanie in Australia. We recently met her and her family so I thought it was a fun idea to do a small cake because it's her birthday today. Mell is crazy about flowers and just as beautiful as a flower, so I made a sunflower to put on the cake because it's a really beautiful flower and one of her favorite flowers. "Australian border security" would unfortunately not let the cake into the country so I'll have to send a picture instead, but isn't it the thought that counts? ;)

A picture of Melanie and some sunflowers in the Bontanical garden in Sweden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar