måndag 8 oktober 2012

Riddarborgstårta


Här kommer inlägg nr 100 här på min tårtblogg som jag skapade för snart ett halvår sedan och det har blivit många framsteg med just tårtorna. Här kommer en riddarborg som jag gjorde till en riktigt riddartokig kille. Jag fick välja mellan att göra någonting med antingen pirater, vikingar eller riddare och då jag redan har gjort ett piratskepp så valde jag att göra en riddarborg med lite olika detaljer på.


Här är några utav detaljerna som fanns med på borgen bl.a. en stor port, fönster, stegar, rep och en sköld. Trots att det inte blev några riddare på tårtan så tyckte jag att tårtan i sig fångade temat bra, vad tycker ni?
Tårtan i sig består utav chokladbottnar, vaniljkräm, hallonmousse + färska hallon och vaniljkräm. Tårtan är täckt och detaljerad med marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar