onsdag 17 oktober 2012

Scooby-Doo tårta


Jag gjorde en tårta till min syster Ida nu när hon hade kalas i helgen och då hon självklart fick välja vilket tema hon ville så blev det tillslut Scooby-Doo. Jag som själv inte är så inne på just detta tema hade ingen aning om vad jag skulle hitta på utöver själva hunden då jag inte hade så mycket material att använda mig av hemma. Av någon anledning så ville inte min 16-åriga syster att namn och ålder skulle vara med på tårtan (antar att det var på grund av Scooby temat?) så det fick bli texten "Världens bästa syster" istället och ja, det är hon ju faktiskt!


Gjorde lite olika små dekorationer till tårtan som består utav vaniljbottnar, chokladmousse och päronmousse. Tårtan är spacklad med chokladglasyr samt täckt och dekorerad med marsipan. Scooby-Doo i sig är gjord i mörk choklad sockerpasta, där av den mörka färgen.

2 kommentarer: