lördag 16 juni 2012

Super Mario tårta / Super Mario cake + cupcakes


Nu var det dags för ytterligare en väldigt dekorerad tårta, denna gången var det "Super Mario temat" som var efterfrågan när Oskar skulle ha kalas. Jag är själv inte så inne på detta spel och alla dess figurer men med hjälp av internet och kompisar så fick jag förklarat vad som skulle vara med. Likheten med denna tårtan och Arieltårtan som jag gjorde förra helgen så finns det väldigt många små detaljer som man kunde ta med för att fylla ut tårtan mer. Det var roligt att få utveckla skapandet ännu mer! Tårtan är en klassiker, chokladbottnar, hallonfyllning + färska hallon samt chokladglasyr.


Här kommer en närbild på själva Super Mario figuren.


Här kommer lite fler bilder på alla detaljer jag valde att ta med på tårtan, det var allt från lådor, svampar, stjärnor, moln, "elaka svampar" osv. Det kanske ser lite rörigt ut men det är nog för att det blev så väldigt många roliga figurer på tårtan men jag är helt enkelt nöjd ändå.


Förra helgen blev det ett smakprov med chokladcupcakes som skulle föreställa några av dem "goda svamparna" om jag har förstått det hela rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar