söndag 1 juli 2012

Bilbatteri tårta


Den här tårtan skulle egentligen blivit en Louis Vuitton väska men så här blev resultatet istället, pga några ändringar halvägs in i bakandet så passade jag på att göra ett bilbatteri till Rickhard som skulle ha kalas här hemma i helgen. Jag gick ut till min morfars bil och tog ett kort på batteriet för att kunna göra ett liknande då jag själv inte hade någon aning om hur ett sådant såg ut. Med tanke på att Rickhard själv kör en volvo så fick det bli ett gammalt hederligt extra batteri i en förenklad version till hans volvo. Det blev även ett par starkablar till tårtan för att få till lite mer dekorationer. Jag blev helt klart nöjd med förvandligen från en väska till detta resultat, eller vad säger ni?

Tårtan i sig består utav chokladbottnar, vaniljkräm, skivad banan, hasselnötsmousse och chokladglasyr. Dekorationerna är gjorda i sockerpasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar