fredag 27 juli 2012

Little Pet Shop tårta/cake


Här kommer Malvas födelsedagstårta med Little Pet Shops på, tårtan skulle helt enkelt ha dessa figurer på sig och det var väl inga problem tänkte jag, tills jag insåg att det finns ju säkert hundra stycken olika! Ella hade packat ihop en påsa med figurer till mig igår kväll som jag kunde ha som inspiration och jag valde ut tre stycken, en fisk, en fågel och en larv/fjäril. I slutändan ändrade jag mig och gjorde en drake på fri hand. Alla djur fick lite passande dekorationer och sedan var den så kallade "Pet Shop" tårtan klar!


Här kommer en närbild på de dundersöta små figurerna, vad tycker ni?


Här kommer även lite fler närbilder på hur tårtan såg ut utöver de små figurerna.
Tårtan i sig består utav vaniljbottnar, annanasmousse, krossad annanas, vaniljkräm, spacklad med vaniljglasyr och täckt med sockerpasta. Dekorationerna är dock gjorda utav marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar