fredag 13 juli 2012

Bröllopstårta med kallor / Wedding cake


 Denna förlovningstårta gjorde jag till Jennie och Jimmy till deras speciella dag. De ville att tårtan skulle likna en som jag gjort tidigare, den som jag gjorde till morsdag fast den skulle vara i två lager. Så jag gjorde en hjärtformad chokladtårta med en ny hallonmousse (superbra blev den!), färska hallon och chokladglasyr, sedan täcktes tårtan med vinröd marsipan. Blommorna, bladen och pärlbanden är gjorda av sockerpasta. Jag fick fria händer på utseendet så jag försökte placera blommorna på ett sammanhängande sätt så att tårtan skulle bli så symetrisk som möjligt.


Här kommer närbiler på några av dekorationerna, ringarna köpte jag på Tårtdecor för endast 10 kr, de blev helt klart en perfekt detalj för detta ändamål! Jag valde att göra en mindre version av kallor jämfört med de som fanns på morsdagtårtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar