lördag 21 juli 2012

Nyckelpigetårta och korgtårta med nyckelpigor /Ladybug cakes


Det är dags för 70-års kalas och temat denna gång skulle vara nyckelpigor. Det fick bli två tårtor och jag valde att göra den ena just som en nyckelpiga och den andra mer som en korg med lite blommor, nyckelpigor samt en skylt där jag kunde få plats med namn och ålder. Vad tycker ni lyckades jag med tema nyckelpiga?

Båda tårtorna har samma innehåll, chokladbottnar, blåbärsmousse, hallonmousse, färska blåbär och hallon samt spacklad med chokladglasyr innan jag täckt tårtan med marsipan. Några utav detaljerna på korgtårtan är gjord i sockerpasta (bl.a. blommorna) annars är resten gjort i marsipan för en mindre söt och enligt mig, kemisk smak.


Här kommer några närbilder på alla dekorationer som finns med på korgtårtan, ganska simpel blev den i helhet men jag är helt klart nöjd med resultatet.

2 kommentarer:

  1. Tack för dessa fina tårtor. Var väldigt lyckat o födelsedagsbarnet var överlycklig.

    SvaraRadera