fredag 8 juni 2012

"Den lilla sjöjungfrun" tårta / Little mermaid cake


Det var dags för Freja att fylla fyra år och hon ville gärna ha en Ariel tårta och jag visste väl inte riktigt vad jag skulle säga till en början då mina modelleringskunskaper inte är så finslipade än. Utöver lite småsaker och en jättelastbil så har jag inte gjort så många figurer i sockerpasta. Det var helt enkelt bara att bita ihop och börja göra figurer som passar ett undervattenstema. Jag gjorde locket på tårtan melerat första gången men var tvungen att kavla ut det igen och då försvann tyvärr effekten men jag blev nöjd ändå.  Det var kul att göra en tårta med ett tema för barn, fantasin och kreativiteten fick komma till användning lite mer!


Här kommer lite bilder på detaljerna som fanns runt om på tårtan, jag försökte få med så många som möjligt och tillslut så blev tårtan full av fina figurer. Ariel däremot blev väl kanske inte som den tecknade versionen men efter lite "gör om gör rätt" så blev resultatet helt ok för någon med mina färdigheter.


Tillslut så var jag även tvungen att ta med fisken Blunder och krabban Sebastian. Då mamma var väldigt insatt i hur tårtan skulle bli och var väldigt inne på att Sebastian (som hon först trodde var en hummer) skulle vara med så slutade det med att hon gjorde en själv. Jag vill helt enkelt bara tillägga att det är hon som gjort krabban och jag som har gjort fisken Blunder.

1 kommentar:

  1. Herrejösses!! Tyckte mina moccatårtor var fantastiska, men nu ser jag att dom var gjorda av en tårtkonstnär!!

    SvaraRadera