tisdag 26 juni 2012

Yoda tårta / Yoda cake


Malte önskade sig en Yoda tårta när han fyllde år, så en yoda tårta fick det bli. Tårtan består utav vaniljbottnar, vaniljkräm, banan, jordgubbsmousse och vaniljglasyr, en enkel kombination som säkert går hem på barnkalaset. Stötte på några hinder på vägen när jag gjorde tårtan, då det blev ändringar i planeringen hann jag inte köpa färdigfärgad svart sockerpasta och mer vanlig sockerpasta. Det var helt enkelt bara börja färga vit sockerpasta svart och ni som gjort det tidigare vet nog att det är så gott som omöjligt, färgen blir mörklila och super gummiaktig pga all färg så vi får hoppas på att tårtan inte rinner iväg!

Här kommer en närbild på själva Yoda som är gjord i modileringspasta och jag säger bara no more modileringspasta, den är helt enkelt skit då den endast smular sig och spricker men när man har slut på vanlig sockerpasta så får man göra sitt bästa! Stjärnorna och texten är också gjorda i modileringspasta.

Det här var min lilla inspirationsyoda som satt på bordet och övervakade, jag fick låna honom utav Oskar som själv var en riktig Star Wars fantast. Jag valde dock att göra en Yoda som inte såg lika arg ut, hoppas att den går hem hos födelsedagsbarnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar