onsdag 20 juni 2012

Ghostbusters tårta


Jag fick slänga ihop en tårta på kort tid igår då Örjan fyllde år, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra för tårta men jag fick veta att han tyckte om 80-talet. Så när det var dags att dekorera tårtan på något sätt så började mamma söka efter idéer på datan och hittade alternativen rubiks kub, my little pony och ghostbusters. Det fick helt enkelt bli alternativ no. 3 alltså ghostbuster och Mattias tyckte att det var en riktigt bra idé då han visste att det skulle bli bra. Så det fick helt enkelt bli loggan och det gröna slemmet från monstret och resultatet blev såhär, ganska enkelt.

Då denna tårtan blev väldigt sent påkommen så fick jag ta det som fanns hemma så det blev chokladbottnar med vaniljkräm, skivad banan, hallonmousse och blandade bär samt chokladglasyr. Kombinationen blev väldigt blandad men den fungerade trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar