fredag 27 april 2012

Första födelsedagstårtan, check!



Nu var det dags för födelsedagskalas på kort tid så då slängde jag ihop denna tårta, efter mycket om och men så blev resultatet såhär. Det är en chokladtårta med hallonkesella och vaniljglasyr runt om. Från början var det tänkt att det skulle finnas en cykel med på tårtan utöver namn och ålder, antingen gjord av sockerpasta eller spritsad med choklad. Det gick dock inte riktigt som jag hade tänkt mig så jag fick hoppa över till plan B, handspritsade rosor. Att skriva med glasyr var första gången för min del och ja, resultatet blev lite darrigt så det får jag öva mer på!

 

 
Här är en närbild på de stora rosorna på tårtan, då glasyren var så gott som slut så hade jag endast ett försök på mig. Rosorna är gjorda av rosa vaniljglasyr och bladen av marsipan som färgats grön, de är även målade med grön färg för mer effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar