tisdag 17 april 2012

Shopping när den är som bäst?



 Lönen hade kommit in och jag gick bokstavligt talat loss på att shoppa alla möjliga tårtprylar osv från bland annat tårtdecor i Kungälv och på kakburken.se! Detta blev det nya att få ingå i min lilla "fabrik" som jag numera har här hemma! Allt detta utgör alltså ett litet baspaket i vad som används i min tillverkning. Allt detta köptes inte vid precis samma tillfälle men när det var samlat så var jag en riktigt glad tjej som inte kunde hålla sig ifrån att få testa allting och gärna på samma gång! Helt klart välspenderade pengar!




 Mer närmare bestämt har jag köpt på mig en anslagssåg, ett snurrande tårtfat, utstansare i olika motiv och storlekar, modelleringsverktyg, en mönsterkavel + mönsterrulle, en spatel, en palettkniv, en pensel, en vanlig kavel, en pensel, ett spritspaket och en lövutstansare á la special eller vad man nu skall säga. Det är helt klart lättare att arbeta när man har verktygen!





Shoppingen fortsatte vidare med mer dekorationer som pastafärg, pulverfärg, ätbart lim, sugarpaste, strössel i olika färger och former samt smaksättningarna: gräddkola, lakrits och mango/lime.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar