tisdag 17 april 2012

Glad och god påsk!



 Lägligt nog så kom ju påsken nu och kreativiteten bara flödar! Detta blev efter mycket om och men en version av min lilla "påsk collection" av cupcakes i år! Enligt mig så är kycklingar, fågelbon och kaniner (påskharar) ett måste såhär års men när jag väl skulle börja baka höll jag på att slita av mig håret flera gånger för att jag inte kom på något bra sätt att skapa dessa figurer på ett smidigt sätt. Sedan kom jag och tänka på vad vi svenskar äter mest av på påsk, jo GODIS!! Detta underlättade massor när jag skulle göra både blommorna och kaninerna! Jag måste erkänna att jag blev faktiskt riktigt nöjd den här gången!




Så här såg de flesta utav min fågelbon ut innan chokladäggen tog slut, denna version föll mig mer i smaken än den från bilden ovan.


Det blev påskcupcakes istället för påskägg till de flesta från min sida i år, någonting som uppskattades av både barn och vuxna! Hoppas att alla ni har haft en precis lika god och glad påsk som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar