söndag 6 maj 2012

Choklad- och moccacupcakes



 Efter att ha gjort moccatårtan igår blev det en del moccakräm kvar och då min mamma verkligen insisterade på att vi skulle spara krämen fick jag slänga ihop lite chokladmuffins. Så detta blev väl en enkel version av choklad- och moccacupcakes, då det snarare är chokladmuffins och mockakräm. Jag som inte spritsat så mycket på muffins hade jag tänkt att få till ett annat utseende men då krämen var lite väl ojämn fick jag ta den som såg minst charmig ut. Den största skillnaden på att spritsa med en mindre fast kräm istället för glasyr var nog att krämen "flöt iväg" alldeles för mycket och resultatet blev tillslut såhär!



Dessa smarriga cupcakes fick följa med på en spontan söndagsfika med släkten och det är i detta fall tur att dem går på smak och inte på utseende när det kommer till mina bakverk! Själv har jag faktiskt ändrat åsikt ångående det där med moccasmak, riktigt gott var det trots att jag inte är någon kaffeälskare över huvudtaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar