fredag 18 maj 2012

Militärtårta 2 - "Ute i fält"


Här kommer lite bilder på den andra militärtårtan, den som jag skulle vilja kalla "ute i fält" eftersom den skiljer sig ifrån den första tårtan men fortfarande håller samma tema. Detaljerna på tårtan skall föreställa en Ak5c och två handgranater (alltså inte två små gubbar som de även kan se ut som). Bladen är gjorda av resterna från locket på "uniformstårtan" då jag inte ville att något skulle gå till spillo. Min mamma tyckte det var väldigt roligt och ville gärna kalla det en form av scrapbooking.


Jag passade även på att använda denna mönsterrulle som jag köpte för ett tag sedan på tårtdecor. Denna rulle har ett korgmönster, det gav ett väldigt naturtroget intryck på tårtan.


Så här pågick pusslandet med kamouflaglöven tills kanterna var så gott som helt täckta. Det såg väl lite hackigt ut medens löven placerades på tårtan men tillslut så blev jag faktiskt väldigt nöjd med tårtan!  

Här kommer en bild på några utav kamouflagelöven som stansades ut för att användas på tårtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar