tisdag 8 maj 2012

Cupcakes med sugarpaste


Dessa cupcakes var endast till för att öva lite på då jag fortfarande inte hade använt sockerpasta tidigare. Min tankte var att jag skulle fortsätta att öva på rosor men det slutade med att jag testade lite andra verktyg. Det blev ganska simpla saker då jag endast färgade in sockerpasta i en färg utöver vit.


Utöver att testa lite stansar och sitta och pilla ihop rosor så la jag ihop den vita och den röda pastan för att få ett marmorerat resultat. Det blev lite häftigt men trots fina resultat så föredrar jag nog fortfarande mer ätbara saker, så som mandelmassa/marsipan, godis och glasyr så jag är väl inte helt frälst av att jobba med sockerpasta än.


Som vid tidigare tillfällen så var jag ju tvungen att få till en bild med min fina muffinswrap nu när jag har gjort iordning några muffins med sockerpasta. Jag tycker själv att denna version av alla muffins blev bäst, om inte annat mest stilren eftersom de andra gjordes mer för skoj skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar