torsdag 10 maj 2012

Vit chokladmoussetårta


Detta skall alltså föreställa en vit chokladmoussetårta som jag slängde ihop i sista sekund, vilket jag tror påverkade resultatet en hel del! Moussen blev inte tillräckligt fast och därav valde jag att inte lägga upp en bild på en bit av tårtan trots att jag hade fått till en riktigt snygg kant. Då moussen endast bestod av vit choklad, vispgrädde och äggulor blev den alldeles för söt för min smak men jag är ju inget stort fan av vit choklad heller. Dekorationen ovanpå är väl inte heller att tala om, det skulle se ut på ett helt annat sätt, det blev dock endast smält choklad med lite rosa kristallströssel på. 

Hur som helst, det här var alltså en testtårta inför ett av helgens kalas men jag tror nog jag hoppar över den tills att jag hittar ett annat recept så det får allt bli någon annan typ av moussetårta! I framtiden skall jag helt klart komma igen på den här tårtan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar