söndag 13 maj 2012

Kalasdags no. 1 - Moussetårta med en surprise


Det var dags för kalas hos min moster och jag fick slänga ihop det som skulle stå på bordet när det var dags för fika. Det blev två moussetårtor och en hel del cupcakes. Denna tårta som är en jordgubbsmoussetårta blev först ut i ordningen, den var riktigt god men lite för söt för min smak.

Nu när jag gjort ett gäng moussetårtor så ville jag testa något nytt, jag la därav i jordgubbar i moussen men då det inte riktigt är säsong för jordgubbar än så fanns det bara stora jordgubbar som jag fick dela i bitar och då försvann en del av effekten. Jag tyckte dock att det blev lite fint med något annorlunda med tanke på de tidigare moussetårtor jag har gjort. 


Mästerfotografen mamma var snabb med att få till en bild på hur tårtan såg ut inuti innan tårtorna dukades fram, vilken tur att hon hann med det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar