lördag 5 maj 2012

Rosor gjorda av mandelmassa, check!


Nu när jag har övat på att spritsa rosor av glasyr ett bra tag så kände jag att det var dags för mig att ta tag i den andra kategorian av rosor, de av mandelmassa eller marsipan. Jag färgade massan röd och började så smått försöka få ihop några rosor och jag måste säga att de ser helt klart mycket lättare ut än vad det faktiskt är! Jag tycker faktiskt att det är lättare att spritsa dem för hand än att göra dem i marsipan men dem kommer nog också bli bra efter mycket övning.

Jag gjorde ganska stora rosor, det var inte lika pilligt som att göra små rosor. Bladen är gjorda med en stans som jag använt tidigare när jag spritsat rosor men personligen så tycker jag att kombinationen blev bättre när både rosorna och bladen var gjorda av mandelmassa. Så dessa kommer ni att få se mer utav framöver men förhoppningsvis med ett mer välgjort resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar