onsdag 30 maj 2012

Studenttårta med lastbil


I dessa härliga sommartider så var det äntligen dags för folk att ta studenten här i Göteborg och vilken nostalgi det var att få göra dessa studenttårtor. Detta var dock första gången jag gjorde en studenttårta och såhär blev resultatet på tårtan som skulle ha ett speciellt tema. Dessa tårtor gjorde jag till Daniel som har gått transportprogrammet och visst var det väl passande med en lastbil på "motorvägen" på en utav tårtorna?


Här kommer lite fler bilder på dekorationer osv, jag blev så nöjd med resultatet och det är superkul att få öva på modelleringskunskaperna!


Här kommer en närbild på lastbilen som jag måste säga blev mer gullig än häftig men det kan jag faktiskt leva med! 


Jag använde mina metallutstickare till bokstäverna och även till "2012" då jag inte hade några siffror men det löste sig trots allt! Det blev även lite blommor och en studentmössa på denna tårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar