måndag 14 maj 2012

Försök nummer två på moccatårta!


Efter alla moussetårtor jag gjort så blev det en del äggvitor kvar och då jag behövde göra två tårtor till det sista kalaset så försökte jag att slänga ihop en moccatårta. Såhär blev resultatet efter försöksomgång nummer två på att göra en moccatårta, denna gången blev faktiskt tårtan mycket bättre. Det blev tre marängbottnar den här gången istället för två den här gången, moccakrämen och utseendet blev också mycket bättre än förr gången. Jag har själv aldrig smakat på en moccatårta tills jag gjorde denna, så efter mycket om och men vet jag nu hur tårtan skall smaka. Detta är dock inte direkt en tårta av min smak, maräng är gott men smörkräm är inte riktigt min grej. Det positiva med moccatårtor är dock att de är alltid roligt att öva på något som är svårt. Mestadels av tårtan gick åt på kalaset så jag antar att den var god! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar