onsdag 9 maj 2012

Två trasiga kastruller senare ..


Efter att ha så gott som misslyckats de två första gångerna när jag gjort marängbottnar till moccatårtor så hade jag tänkt lägga det lite på is. Första gången gick det helt enkelt bara åt skogen och den andra gången funderade jag vad jag kunde "koka ihop" för att få det att funka, det slutade med att jag faktiskt kokade ihop två kastruller! Medens jag försöker lösa kastrullproblemet så köpte mamma denna vispskål till mig på IKEA så jag var ju helt klart tvungen att testa den. Då den endast fanns i en mindre storlek så fick det bli maränger tills jag hittar en större storlek och kan börja med marängbottnar till moccatårtor igen. (Tyvärr så fick jag inte till någon bild utan mig själv i skålen så det fick bli såhär). Den andra skålen fick jag i julkapp, superfin enligt mig!


Dessa maränger kanske inte heller ser mycket ut för världen men goda blev dem i alla fall och om jag får bestämma så kommer dem nog ätas med glass, hackad banan och kolasås inom snar framtid!


Här kommer även bilden på kastrullerna som kokades ihop. Efter mycket om och men så fick vi isär dem och de går nu att användas men "straffet" för min del blev att lägga upp denna bilden här på bloggen! Pinsamt men vad gör man inte efter en tabbe som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar