lördag 5 maj 2012

Det blev nog en moccatårta trots allt!


Ja, det här skall alltså föreställa min första moccatårta, om ni också är lite skeptiska så förstår jag er verkligen! Jag gjorde denna tårta till Karin som skulle ha lite lördagsfika hemma hos sig och efter mycket om och men samt lite "gör om gör rätt" så blev resultatet såhär! Då tårtan skulle vara framdukad vid klockan 12 fick jag lägga i gasen och tillslut var jag klar cirka tjugo minuter innan, därav blev resultatet lite slarvigt. Nästa gång skall jag se till att lägga lite mer tid på dekortionerna på tårtan.

Detta är alltså försöksomgång nummer två på maräng och ja det märktes då en utav bottnarna gick sönder så tårtan fick bli ett lager lägre. Det blev heller ingen större färgskillnad på bottnarna och moccakrämen, så för att få i lite mer liv och räta ut lite ojämnheter så strödde jag på lite strössel. Resultatet blev väldigt enkelt så jag hoppas verkligen att den smakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar