söndag 27 maj 2012

Korgtårta med blommor


Här kommer två versioner av "korgtårtor" eller sommartårtor som jag skulle vilja kalla dem. Dessa tårtor gjorde jag utan någon större planering, vi bestämde oss hastigt för att ordna en grillkväll här hemma med släkten. Jag hade spånat på lite sommar ideer när det kommer till tårtbakandet och jag tyckte att den översta av dessa bilder blev ett bra exempel. Dekorationen blev väl sådär på den understa bilden då blommorna tog slut, trots det så gick dem åt ändå. Själva korgmönstret är gjort med en mönsterrulle och alla dekorationer är gjorda i sockerpasta.


Den översta tårtan med små blommor på är en tårta gjord på citronbottnar, hallonfyllning och vaniljglasyr. Den understa tårtan här en chokladtårta med hallonfyllning och vaniljglasyr. Jag hade egentligen tänkt att spritsa ett korgmönster med chokladglasyr på denna tårta men på grund av tidsbrist så fick mönsterrullen med korgmotiv komma fram igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar