söndag 13 maj 2012

Chokladtårta med handspritsade rosor på!


Det var dags för kalas hos Emelie och jag fick göra tårtorna i all hast. Det skulle alltså bli en chokadtårta som jag valde att fylla med hallon innan jag täckte den med glasyr och mina, enligt henne "berömda rosor". Jag har gjort ett gäng tårtor med rosor på nu men jag tycker fortfarande det är lika roliga och de handspritsade rosorna av glasyr blir helt enkelt bäst. Då hon ville ha lite olika nyanser blev resultatet såhär, helt ok enligt mig men huvudsaken var ju att hon var nöjd. 


Jag tog även med en närbild på rosorna trots att den vitan knappt syns på grund av ljuset. Rosorna är alltså spritsade med glasyr och bladen är som tidigare utspansade av färgad mandelmassa. Efter mycket om och men la även mamma en pärla i varje ros och sedan var även hon nöjd med resultatet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar